Online Collection Categories Μουσείο Ευάγγελου Αβέρωφ-Τοσίτσα
Κιλίμι δαμορφωμένο από τη σύνθεση τριών φύλλων.Ο κάμπος, το κεντρικό κομμάτι της διακόσμησης, είναι δουλεμένος σε φόντο από σκούρο μπλε στημόνι και διακοσμημένος με διαγώνιες σειρές με σουάριτσε, ποντίκια, που εναλλάσσονται χρωματικά. Ο κάμπος πλαισιώνεται από λεπτή μπορντούρα με τριγωνικά μοτίβα, γνωστά ως σκίνου (αγκάθια). Ακολουθεί εσωτερική κύρια μπορντούρα με επαναλαμβανόμενους δικέφαλους αετούς. Μια δεύτερη εσωτερική πιο λεπτή μπορντούρα σε σχήμα ζικ-ζακ ή αλλιώς κάγκελου οριοθετεί τον κάμπο.Ολόγυρα, εξωτερική μπορντούρα με εναλασσόμενα μοτίβα, φιτσιόρλου (αγόρι) και μάνα κου μιάρλε (χέρι με μήλα). Την εξωτερική πλευρά του κιλιμιού περιβάλλει μπορντούρα με κάγκελου. Κιλίμι δαμορφωμένο από τη σύνθεση τριών φύλλων.Ο κάμπος, το κεντρικό κομμάτι της διακόσμησης, είναι δουλεμένος σε φόντο από σκούρο μπλε στημόνι και διακοσμημένος με διαγώνιες σειρές με σουάριτσε, ποντίκια, που εναλλάσσονται χρωματικά. Ο κάμπος πλαισιώνεται από λεπτή μπορντούρα με τριγωνικά μοτίβα, γνωστά ως σκίνου (αγκάθια). Ακολουθεί εσωτερική κύρια μπορντούρα με επαναλαμβανόμενους δικέφαλους αετούς. Μια δεύτερη εσωτερική πιο λεπτή μπορντούρα σε σχήμα ζικ-ζακ ή αλλιώς κάγκελου οριοθετεί τον κάμπο.Ολόγυρα, εξωτερική μπορντούρα με εναλασσόμενα μοτίβα, φιτσιόρλου (αγόρι) και μάνα κου μιάρλε (χέρι με μήλα). Την εξωτερική πλευρά του κιλιμιού περιβάλλει μπορντούρα με κάγκελου.
Στενόμακρο φύλλο πιθανόν από χράμι για μπάσο σε μπλε φόντο. Είναι διακοσμημένο με παραλαγγές του μοτίβου άρπα,σε μεγάλη και μικρή διάσταση, κατακόρυφα αναπτυγμένες. Το κύριο κομμάτι της διακόσμησης περιβάλλεται από κεράσια. Δύο μπορντούρες, μία εσωτερική με κάγκελου (ζικ-ζακ) και μία εξωτερική με σκαλισίτου με μήλο οριοθετούν τις εξωτερικές πλευρές του κομματιού. Στενόμακρο φύλλο πιθανόν από χράμι για μπάσο σε μπλε φόντο. Είναι διακοσμημένο με παραλαγγές του μοτίβου άρπα,σε μεγάλη και μικρή διάσταση, κατακόρυφα αναπτυγμένες. Το κύριο κομμάτι της διακόσμησης περιβάλλεται από κεράσια. Δύο μπορντούρες, μία εσωτερική με κάγκελου (ζικ-ζακ) και μία εξωτερική με σκαλισίτου με μήλο οριοθετούν τις εξωτερικές πλευρές του κομματιού.
Στενόμακρο φύλλο πιθανόν από χράμι για μπάσο σε μπλε φόντο. Είναι διακοσμημένο με παραλαγές του μοτίβου άρπα,σε μεγάλη και μικρή διάσταση, κατακόρυφα αναπτυγμένες. Το κύριο κομμάτι της διακόσμησης περιβάλλεται από κεράσια. Δύο μπορντούρες, μία εσωτερική με κάγκελου (ζικ-ζακ) και μία εξωτερική με σκαλισίτου με μήλο οριοθετούν τις εξωτερικές πλευρές του κομματιού. Στενόμακρο φύλλο πιθανόν από χράμι για μπάσο σε μπλε φόντο. Είναι διακοσμημένο με παραλαγές του μοτίβου άρπα,σε μεγάλη και μικρή διάσταση, κατακόρυφα αναπτυγμένες. Το κύριο κομμάτι της διακόσμησης περιβάλλεται από κεράσια. Δύο μπορντούρες, μία εσωτερική με κάγκελου (ζικ-ζακ) και μία εξωτερική με σκαλισίτου με μήλο οριοθετούν τις εξωτερικές πλευρές του κομματιού.
Χράμι του οποίου το κεντρικό κομμάτι της διακόσμησης, ο λεγόμενος κάμπος, έχει αντικατασταθεί από νεότερο μονόχρωμο υφαντό. Ο κάμπος πλαισιώνεται από το μοτίβο πάππους. Ολόγυρα φαρδιά μπορντούρα με σχηματοποιημένο μοτίβο, την χιάβρα. Εξωτερική μπορντούρα με σκαλισίτου. Χράμι του οποίου το κεντρικό κομμάτι της διακόσμησης, ο λεγόμενος κάμπος, έχει αντικατασταθεί από νεότερο μονόχρωμο υφαντό. Ο κάμπος πλαισιώνεται από το μοτίβο πάππους. Ολόγυρα φαρδιά μπορντούρα με σχηματοποιημένο μοτίβο, την χιάβρα. Εξωτερική μπορντούρα με σκαλισίτου.
Τμήμα χραμιού εξαιρετικά φθαρμένου. Σε μπλε φόντο αναπτύσσεται σε σειρά το μοτίβο του δικέφαλου αετού. Εξωτερική μπορντούρα με δοντίτσι. Τμήμα χραμιού εξαιρετικά φθαρμένου. Σε μπλε φόντο αναπτύσσεται σε σειρά το μοτίβο του δικέφαλου αετού. Εξωτερική μπορντούρα με δοντίτσι.
Μετατράπηκε σε ηλεκτρική λάμπα για τα εγκαίνια του Μουσείου (μέσα 20ου αι.).Μετατράπηκε σε ηλεκτρική λάμπα για τα εγκαίνια του Μουσείου (μέσα 20ου αι.).