Online Collection Categories Μουσείο Ευάγγελου Αβέρωφ-Τοσίτσα

ΓΕ_1095 – κιλίμι – χράμι

By | | No Comments

Κιλίμι δαμορφωμένο από τη σύνθεση τριών φύλλων.Ο κάμπος, το κεντρικό κομμάτι της διακόσμησης, είναι δουλεμένος σε φόντο από σκούρο μπλε στημόνι και διακοσμημένος με διαγώνιες σειρές με σουάριτσε, ποντίκια, που εναλλάσσονται χρωματικά. Ο κάμπος πλαισιώνεται από λεπτή μπορντούρα με τριγωνικά μοτίβα, γνωστά ως σκίνου (αγκάθια). Ακολουθεί εσωτερική κύρια μπορντούρα με επαναλαμβανόμενους δικέφαλους αετούς. Μια δεύτερη εσωτερική πιο λεπτή μπορντούρα σε σχήμα ζικ-ζακ ή αλλιώς κάγκελου οριοθετεί τον κάμπο.Ολόγυρα, εξωτερική μπορντούρα με εναλασσόμενα μοτίβα, φιτσιόρλου (αγόρι) και μάνα κου μιάρλε (χέρι με μήλα). Την εξωτερική πλευρά του κιλιμιού περιβάλλει μπορντούρα με κάγκελου. Κιλίμι δαμορφωμένο από τη σύνθεση τριών φύλλων.Ο κάμπος, το κεντρικό κομμάτι της διακόσμησης, είναι δουλεμένος σε φόντο από σκούρο μπλε στημόνι και διακοσμημένος με διαγώνιες σειρές με σουάριτσε, ποντίκια, που εναλλάσσονται χρωματικά. Ο κάμπος πλαισιώνεται από λεπτή μπορντούρα με τριγωνικά μοτίβα, γνωστά ως σκίνου (αγκάθια). Ακολουθεί εσωτερική κύρια μπορντούρα με επαναλαμβανόμενους δικέφαλους αετούς. Μια δεύτερη εσωτερική πιο λεπτή μπορντούρα σε σχήμα ζικ-ζακ ή αλλιώς κάγκελου οριοθετεί τον κάμπο.Ολόγυρα, εξωτερική μπορντούρα με εναλασσόμενα μοτίβα, φιτσιόρλου (αγόρι) και μάνα κου μιάρλε (χέρι με μήλα). Την εξωτερική πλευρά του κιλιμιού περιβάλλει μπορντούρα με κάγκελου.

Read More

ΓΕ_1096 – χράμι

By | | No Comments

Στενόμακρο φύλλο πιθανόν από χράμι για μπάσο σε μπλε φόντο. Είναι διακοσμημένο με παραλαγγές του μοτίβου άρπα,σε μεγάλη και μικρή διάσταση, κατακόρυφα αναπτυγμένες. Το κύριο κομμάτι της διακόσμησης περιβάλλεται από κεράσια. Δύο μπορντούρες, μία εσωτερική με κάγκελου (ζικ-ζακ) και μία εξωτερική με σκαλισίτου με μήλο οριοθετούν τις εξωτερικές πλευρές του κομματιού. Στενόμακρο φύλλο πιθανόν από χράμι για μπάσο σε μπλε φόντο. Είναι διακοσμημένο με παραλαγγές του μοτίβου άρπα,σε μεγάλη και μικρή διάσταση, κατακόρυφα αναπτυγμένες. Το κύριο κομμάτι της διακόσμησης περιβάλλεται από κεράσια. Δύο μπορντούρες, μία εσωτερική με κάγκελου (ζικ-ζακ) και μία εξωτερική με σκαλισίτου με μήλο οριοθετούν τις εξωτερικές πλευρές του κομματιού.

Read More

ΓΕ_1097 – χράμι

By | | No Comments

Στενόμακρο φύλλο πιθανόν από χράμι για μπάσο σε μπλε φόντο. Είναι διακοσμημένο με παραλαγές του μοτίβου άρπα,σε μεγάλη και μικρή διάσταση, κατακόρυφα αναπτυγμένες. Το κύριο κομμάτι της διακόσμησης περιβάλλεται από κεράσια. Δύο μπορντούρες, μία εσωτερική με κάγκελου (ζικ-ζακ) και μία εξωτερική με σκαλισίτου με μήλο οριοθετούν τις εξωτερικές πλευρές του κομματιού. Στενόμακρο φύλλο πιθανόν από χράμι για μπάσο σε μπλε φόντο. Είναι διακοσμημένο με παραλαγές του μοτίβου άρπα,σε μεγάλη και μικρή διάσταση, κατακόρυφα αναπτυγμένες. Το κύριο κομμάτι της διακόσμησης περιβάλλεται από κεράσια. Δύο μπορντούρες, μία εσωτερική με κάγκελου (ζικ-ζακ) και μία εξωτερική με σκαλισίτου με μήλο οριοθετούν τις εξωτερικές πλευρές του κομματιού.

Read More

ΓΕ_1101 – υφαντό

By | | No Comments

Χράμι του οποίου το κεντρικό κομμάτι της διακόσμησης, ο λεγόμενος κάμπος, έχει αντικατασταθεί από νεότερο μονόχρωμο υφαντό. Ο κάμπος πλαισιώνεται από το μοτίβο πάππους. Ολόγυρα φαρδιά μπορντούρα με σχηματοποιημένο μοτίβο, την χιάβρα. Εξωτερική μπορντούρα με σκαλισίτου. Χράμι του οποίου το κεντρικό κομμάτι της διακόσμησης, ο λεγόμενος κάμπος, έχει αντικατασταθεί από νεότερο μονόχρωμο υφαντό. Ο κάμπος πλαισιώνεται από το μοτίβο πάππους. Ολόγυρα φαρδιά μπορντούρα με σχηματοποιημένο μοτίβο, την χιάβρα. Εξωτερική μπορντούρα με σκαλισίτου.

Read More

ΓΕ_1102 – χράμι

By | | No Comments

Τμήμα χραμιού εξαιρετικά φθαρμένου. Σε μπλε φόντο αναπτύσσεται σε σειρά το μοτίβο του δικέφαλου αετού. Εξωτερική μπορντούρα με δοντίτσι. Τμήμα χραμιού εξαιρετικά φθαρμένου. Σε μπλε φόντο αναπτύσσεται σε σειρά το μοτίβο του δικέφαλου αετού. Εξωτερική μπορντούρα με δοντίτσι.

Read More

ΓΕ_1104 – λάμπα

By | | No Comments

Μετατράπηκε σε ηλεκτρική λάμπα για τα εγκαίνια του Μουσείου (μέσα 20ου αι.).Μετατράπηκε σε ηλεκτρική λάμπα για τα εγκαίνια του Μουσείου (μέσα 20ου αι.).

Read More