Χρησιμοποιείται στη δημιουργία σφυρήλατων, συνήθως αργυρών, αντικειμένων. Συνδέεται με το σφυράκι ΓΕ_109.Χρησιμοποιείται στη δημιουργία σφυρήλατων, συνήθως αργυρών, αντικειμένων. Συνδέεται με το σφυράκι ΓΕ_109.
Online Collection Categories Λαογραφική συλλογή
Χρησιμοποιείται στη δημιουργία σφυρήλατων αντικειμένων πάνω σε καλούπι (βλ. ΓΕ_108)Χρησιμοποιείται στη δημιουργία σφυρήλατων αντικειμένων πάνω σε καλούπι (βλ. ΓΕ_108)
Χράμι αποτελούμενο από τρία φύλλα. Το κεντρικό πλατύ φύλλο σε σκούρο καφέ στημόνι, με κυρίαρχο μοτίβο τον πετέ (ρόμβος), πλαισιωμένο από μικρότερα παραπληρωματικά μοτίβα, όπως τα τριαντάφυλλα, η κούπα. Τα δύο στενά φύλλα φέρουν μπορντούρα με ρουμπέδες, επαναλαμβανόμενους ρόμβους. Χράμι αποτελούμενο από τρία φύλλα. Το κεντρικό πλατύ φύλλο σε σκούρο καφέ στημόνι, με κυρίαρχο μοτίβο τον πετέ (ρόμβος), πλαισιωμένο από μικρότερα παραπληρωματικά μοτίβα, όπως τα τριαντάφυλλα, η κούπα. Τα δύο στενά φύλλα φέρουν μπορντούρα με ρουμπέδες, επαναλαμβανόμενους ρόμβους.
Τμήμα μπουχαραποδιάς, καθώς λείπουν τα δύο στενά φύλλα.Η οριζόντια δομή της διακόσμησης το διαιρεί σε δύο ζώνες ιδίου χρώματος, με μία ευδιάκριτη κλίμακα, την καμάρα, της οποίας το περίγραμμα τονίζεται με τη χρήση φωτεινού γαλάζιου χρώματος. Και στις δύο ζώνες κυριαρχούν παραπλήσια μοτίβα ανθρωπομορφικά όπως ο πάππος, ζωομορφικά, όπως το άλογο, και μια σειρά από μικρότερα γεωμετρικά, όπως τριαντάφυλλα, μήλα και άλλα. Κεντρικό μοτίβο αποτελεί ο πετές, ρόμβος με δικέφαλο αητό, ο οποίος πλαισιώνεται από μικρότερα παραπληρωματικά μοτίβα.Τμήμα μπουχαραποδιάς, καθώς λείπουν τα δύο στενά φύλλα.Η οριζόντια δομή της διακόσμησης το διαιρεί σε δύο ζώνες ιδίου χρώματος, με μία ευδιάκριτη κλίμακα, την καμάρα, της οποίας το περίγραμμα τονίζεται με τη χρήση φωτεινού γαλάζιου χρώματος. Και στις δύο ζώνες κυριαρχούν παραπλήσια μοτίβα ανθρωπομορφικά όπως ο πάππος, ζωομορφικά, όπως το άλογο, και μια σειρά από μικρότερα γεωμετρικά, όπως τριαντάφυλλα, μήλα και άλλα. Κεντρικό μοτίβο αποτελεί ο πετές, ρόμβος με δικέφαλο αητό, ο οποίος πλαισιώνεται από μικρότερα παραπληρωματικά μοτίβα.
Στενόμακρη λωρίδα υφαντού σε σκούρο μπλε φόντο διακοσμημένη σε όλη την επιφάνειά της. Στα δύο άκρα του υφαντού αναπτύσσονται έξι σειρές με χαρακτηριστικά μετσοβίτικα μοτίβα, όπως είναι τα κλειδιά, τα τριαντάφυλλα,το μπρίκι,ο καβαλάρης. Στο κέντρο κυριαρχεί ο πετές πλαισιωμένος από δύο δέντρα της ζωής.Φέρει κροσωτή απόληξη. Στενόμακρη λωρίδα υφαντού σε σκούρο μπλε φόντο διακοσμημένη σε όλη την επιφάνειά της. Στα δύο άκρα του υφαντού αναπτύσσονται έξι σειρές με χαρακτηριστικά μετσοβίτικα μοτίβα, όπως είναι τα κλειδιά, τα τριαντάφυλλα,το μπρίκι,ο καβαλάρης. Στο κέντρο κυριαρχεί ο πετές πλαισιωμένος από δύο δέντρα της ζωής.Φέρει κροσωτή απόληξη.
Χράμι σε λευκό χρώμα, δείγμα ανώτερης κοινωνικής τάξης του/της κατόχου του. Λευκά υφαντά στολίζουν μόνο τους τοίχους ή το κεφαλάρι του κρεβατιού, ως μπάντα. Αποτελείται από τρία φύλλα πλάτους 50 εκ. Η εξωτερική μπορντούρα αποτελείται από μια στενή λωρίδα με οξυκόρυφα χρωματιστά τρίγωνα.Στον κάμπο, το κεντρικό κομμάτι της διακόσμησης, αναπτύσσονται σειρές με μοτίβα όπως τριαντάφυλλα και χιάβρα, που εναλλάσσονται. Ο κάμπος πλαισιώνεται με ρουμπέδες.Μια σειρά από μικρούς κόμπους συγκρατεί στη θέση της την τελευταία κλωστή του υφαδιού, δημιουργώντας ένα μικρό κρόσι στο πάνω και στο κάτω μέρος του υφαντού. Χράμι σε λευκό χρώμα, δείγμα ανώτερης κοινωνικής τάξης του/της κατόχου του. Λευκά υφαντά στολίζουν μόνο τους τοίχους ή το κεφαλάρι του κρεβατιού, ως μπάντα. Αποτελείται από τρία φύλλα πλάτους 50 εκ. Η εξωτερική μπορντούρα αποτελείται από μια στενή λωρίδα με οξυκόρυφα χρωματιστά τρίγωνα.Στον κάμπο, το κεντρικό κομμάτι της διακόσμησης, αναπτύσσονται σειρές με μοτίβα όπως τριαντάφυλλα και χιάβρα, που εναλλάσσονται. Ο κάμπος πλαισιώνεται με ρουμπέδες.Μια σειρά από μικρούς κόμπους συγκρατεί στη θέση της την τελευταία κλωστή του υφαδιού, δημιουργώντας ένα μικρό κρόσι στο πάνω και στο κάτω μέρος του υφαντού.
Χράμι σε λευκό χρώμα, δείγμα ανώτερης κοινωνικής τάξης του/της κατόχου του. Λευκά υφαντά στολίζουν μόνο τους τοίχους ή το κεφαλάρι του κρεβατιού, ως μπάντα.Αποτελείται από τρία φύλλα. Πολύχρωμα μοτίβα, μικρότερα και μεγαλύτερα, κυριαρχούν στη διακόσμηση, όπως τα ελένια (γλάστρες), τα τριαντάφυλλα, το χέρι με μήλο. Ολόγυρα, εξωτερική μπορντούρα με σκαλισίτου. Χράμι σε λευκό χρώμα, δείγμα ανώτερης κοινωνικής τάξης του/της κατόχου του. Λευκά υφαντά στολίζουν μόνο τους τοίχους ή το κεφαλάρι του κρεβατιού, ως μπάντα.Αποτελείται από τρία φύλλα. Πολύχρωμα μοτίβα, μικρότερα και μεγαλύτερα, κυριαρχούν στη διακόσμηση, όπως τα ελένια (γλάστρες), τα τριαντάφυλλα, το χέρι με μήλο. Ολόγυρα, εξωτερική μπορντούρα με σκαλισίτου.
Χράμι σε λευκό χρώμα, διαμορφωμένο από τρία φύλλα ίδιου πλάτους, ραμμένα μεταξύ τους. Τα λευκά υφαντά συνδέονται με την ανώτερη κοινωνική τάξη και συνήθως χρησιμοποιούνταν σε περίσταση γάμου ή γιορτής.Τον πολύχρωμο διάκοσμο συνθέτουν σειρές εναλλασσόμενες με σχηματοποιημένα μοτίβα, όπως τσολιάς, κοριτσάκια, μπρίκι και χιάβρα. Η εξωτερική μπορντούρα σχηματοποιείται με σκαλισίτου. Στο τελείωμα φέρει κροσσωτή απόληξη. Χράμι σε λευκό χρώμα, διαμορφωμένο από τρία φύλλα ίδιου πλάτους, ραμμένα μεταξύ τους. Τα λευκά υφαντά συνδέονται με την ανώτερη κοινωνική τάξη και συνήθως χρησιμοποιούνταν σε περίσταση γάμου ή γιορτής.Τον πολύχρωμο διάκοσμο συνθέτουν σειρές εναλλασσόμενες με σχηματοποιημένα μοτίβα, όπως τσολιάς, κοριτσάκια, μπρίκι και χιάβρα. Η εξωτερική μπορντούρα σχηματοποιείται με σκαλισίτου. Στο τελείωμα φέρει κροσσωτή απόληξη.
Χράμι σε λευκό χρώμα, διαμορφωμένο από τρία φύλλα ίδιου πλάτους, ραμμένα μεταξύ τους. Τα λευκά υφαντά συνδέονται με την ανώτερη κοινωνική τάξη και συνήθως χρησιμοποιούνταν σε περίσταση γάμου ή γιορτής.Τον διάκοσμο συνθέτουν σειρές εναλλασσόμενες με μανάλια, αητό, χιάβρα, τριαντάφυλλο και κούπα.Ολόγυρα εσωτερική μπορντούρα με σχηματοποιημένα μοτίβα, παιδάκι και κεράσι. Η εξωτερική μπορντούρα σχηματοποιείται με σκαλισίτου με μήλα. Στο τελείωμα φέρει κροσσωτή απόληξη. Χράμι σε λευκό χρώμα, διαμορφωμένο από τρία φύλλα ίδιου πλάτους, ραμμένα μεταξύ τους. Τα λευκά υφαντά συνδέονται με την ανώτερη κοινωνική τάξη και συνήθως χρησιμοποιούνταν σε περίσταση γάμου ή γιορτής.Τον διάκοσμο συνθέτουν σειρές εναλλασσόμενες με μανάλια, αητό, χιάβρα, τριαντάφυλλο και κούπα.Ολόγυρα εσωτερική μπορντούρα με σχηματοποιημένα μοτίβα, παιδάκι και κεράσι. Η εξωτερική μπορντούρα σχηματοποιείται με σκαλισίτου με μήλα. Στο τελείωμα φέρει κροσσωτή απόληξη.
Χράμι σε λευκό χρώμα, διαμορφωμένο από τρία φύλλα ίδιου πλάτους, ραμμένα μεταξύ τους. Τα λευκά υφαντά συνδέονται με την ανώτερη κοινωνική τάξη και συνήθως χρησιμοποιούνταν σε περίσταση γάμου ή γιορτής.Τον διάκοσμο συνθέτουν σειρές εναλλασσόμενες με ελένια,πετέδες με δικέφαλο αητό, τριαντάφυλλο και κούπα.Ολόγυρα εσωτερική μπορντούρα με σχηματοποιημένα μοτίβα, παιδάκι και κεράσι. Η εξωτερική μπορντούρα σχηματοποιείται με σκαλισίτου με μήλα. Στο τελείωμα φέρει κροσσωτή απόληξη. Χράμι σε λευκό χρώμα, διαμορφωμένο από τρία φύλλα ίδιου πλάτους, ραμμένα μεταξύ τους. Τα λευκά υφαντά συνδέονται με την ανώτερη κοινωνική τάξη και συνήθως χρησιμοποιούνταν σε περίσταση γάμου ή γιορτής.Τον διάκοσμο συνθέτουν σειρές εναλλασσόμενες με ελένια,πετέδες με δικέφαλο αητό, τριαντάφυλλο και κούπα.Ολόγυρα εσωτερική μπορντούρα με σχηματοποιημένα μοτίβα, παιδάκι και κεράσι. Η εξωτερική μπορντούρα σχηματοποιείται με σκαλισίτου με μήλα. Στο τελείωμα φέρει κροσσωτή απόληξη.
Διακοσμημένη με μεταλλικά στοιχεία – καρφιά.Διακοσμημένη με μεταλλικά στοιχεία – καρφιά.
Επενδύτης ανδρικής ενδυμασίας από τραγομαλλίσιο υφαντό, ραμμένος από ειδικό ράφτη. Φέρει μανίκια άκοπα στο κάτω μέρος. Είναι ολόγυρα διακοσμημένος με πλατιά ταινία από χοντρά σεράδια, και κεντημένος στις δύο μπροστινές άκρες με φυτικό διάκοσμο, δουλεμένο με πιο λεπτά σεράδια, μάλλινα στρίμματα. Μικρά σφαιρικά κουμπιά τυλιγμένα μέσα σε χρωματιστά βαμβακερά νήματα συμπληρώνουν τον διάκοσμο. Η πλούσια διακόσμηση και το ανοιχτό χρώμα της κάπας γνωστοποιούν ότι ο κάτοχός της ήταν ανώτερης κοινωνικής τάξης. Επενδύτης ανδρικής ενδυμασίας από τραγομαλλίσιο υφαντό, ραμμένος από ειδικό ράφτη. Φέρει μανίκια άκοπα στο κάτω μέρος. Είναι ολόγυρα διακοσμημένος με πλατιά ταινία από χοντρά σεράδια, και κεντημένος στις δύο μπροστινές άκρες με φυτικό διάκοσμο, δουλεμένο με πιο λεπτά σεράδια, μάλλινα στρίμματα. Μικρά σφαιρικά κουμπιά τυλιγμένα μέσα σε χρωματιστά βαμβακερά νήματα συμπληρώνουν τον διάκοσμο. Η πλούσια διακόσμηση και το ανοιχτό χρώμα της κάπας γνωστοποιούν ότι ο κάτοχός της ήταν ανώτερης κοινωνικής τάξης.
Επενδύτης βοσκού με κουκούλα, από τραγομαλλίσιο υφαντό σε μαύρο χρώμα, ραμμένος από ειδικό ράφτη. Δεν φέρει διακόσμηση. Το ύφασμα έχει υποστεί επεξεργασία για να είναι αδιάβροχο.Ο επενδύτης λειτουργεί και ως σκέπασμα τη νύχτα για προστασία από τις καιρικές συνθήκες.Επενδύτης βοσκού με κουκούλα, από τραγομαλλίσιο υφαντό σε μαύρο χρώμα, ραμμένος από ειδικό ράφτη. Δεν φέρει διακόσμηση. Το ύφασμα έχει υποστεί επεξεργασία για να είναι αδιάβροχο.Ο επενδύτης λειτουργεί και ως σκέπασμα τη νύχτα για προστασία από τις καιρικές συνθήκες.